Løsningsorienteret – også når det brænder på

Cel_losning_01Når kunderne ringer til Celsa Steel Service, er det ofte en af de tre erfarne medarbejdere Mads, Marianne eller Sussie i internt salg, de får i røret. Her sætter man ære i at reagere hurtigt og i at få løst problemerne i en fart – og så er det en fordel at være tæt på produktion og lager.

Mads Nielsen er leder af Celsas interne salgsafdeling, som består af ham selv og to erfarne salgsassistenter, Sussie Baumbach og Marianne Jakobsen. Det er disse tre, der tager imod ordrer, prioriterer og koordinerer med produktion og logistik. Alt dette foregår i tæt samarbejde med Celsas kørende konsulenter, som har deres gang hos kunderne ude på byggepladserne og elementfabrikkerne.

Evnen til at reagere hurtigt

Noget af det vigtigste for en intern salgsafdeling er evnen til at reagere hurtigt, omstille sig og tage ejerskab for den opgave, som kommer ind. Mads Nielsen fortæller, at de tre medarbejdere i afdelingen sætter en stor ære i at kunne gøre netop det: ”Vi tager opgaven på os, som om det var vores egen. Når en kunde ringer med et akut problem, skal der tit findes en løsning i en fart, så arbejdet ikke går i stå – og så er det op til os at sørge for en løsning nu og her i både vores produktion og logistik.”

Cel_losning_02

Mads forklarer, at det er en stor fordel, at Celsa Steel Service har alting samlet på ét sted. ”Vi har produktion, lager og logistik på samme adresse. Det betyder, at vi meget ofte kan løse udfordringen nu og her.”

Celsa tilbyder også afkaldslager for større byggesager, hvilket kan være en stor fordel og giver gode muligheder for at lave løsninger med svejst armering, Bamtec etc.

Ry for fleksibilitet

Sussie og Marianne supplerer: ”Vi har nok et ry for at være fleksible. Vi har masser af erfaring med branchen, og vi ved, hvor stor en forskel det kan gøre, hvis man lige lægger sig lidt ekstra i selen for at løse et problem med et par telefonopkald og lidt god vilje. Det kan nogle gange gøre en verden til forskel på en byggeplads, at der er nogen i den anden ende af røret, der ved, hvad de har med at gøre.”

Mads Nielsen fortsætter: ”Vi gør meget for at være tæt på kunderne, selv om meget jo foregår digitalt i dag. Nogle gange har vi kunder, der kommer og låner vores mødelokaler, hvis de skal holde et internt møde. Vi har faciliteterne og er placeret centralt. Det gør også, at kunderne får lejlighed til at komme ud og se produktionen og vores logistik – de ser armeringen blive produceret, og de ser den blive læsset på bilerne.

Når de har set, hvordan det foregår, bliver det lettere for dem, næste gang de skal bestille. Man må meget gerne komme til Ølstykke og hilse på,” siger han. ”Det gør også, at vi får sat et ansigt på, og det kan alt andet lige lette tingene, den dag det brænder på.”

Der er lukket for kommentarer.